Περιγραφή
Περί θανάτου ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ [ΕΛΑΦΡΩΣ ΚΑΨΑΛΙΣΜΕΝΑ]
Δυο από τα τελευταία κείμενα του Τζωρτζ Στάινερ, που αποτελούν κατά κάποιο τρόπο ένα παιγνιώδες και ταυτόχρονα ολοκληρωμένο προσχέδιο πνευματικής διαθήκης. Στο πρώτο, ένας μισοκαμένος πάπυρος που βρέθηκε στην ανασκαφή μιας βίλας στο Ερκολάνο, γεμάτος κρυπτικούς και ημιτελείς αφορισμούς, δίνει την αφορμή για μια επισκόπηση σχεδόν κάθε θέματος που απασχόλησε τον συγγραφέα στη ζωή του. Στο δεύτερο, μια σκέψη γύρω από την ιστορία, τους μετασχηματισμούς και εντέλει το θάνατο της ιδέας του θανάτου εξελίσσεται, με τη μέγιστη δύναμη συμπύκνωσης που απέκτησε με τα χρόνια η γραφή του Στάινερ, σε μια βαθιά κριτική στις σύγχρονες μορφές της ζωής. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου). Περί θανάτου .
Ο Τζωρτζ Στάινερ γεννήθηκε το 1929 στο Παρίσι από Εβραίους γονείς αυστριακής καταγωγής. Δίδαξε συγκριτική φιλολογία στα πανεπιστήμια του Καίμπριτζ, της Γενεύης και της Οξφόρδης. Είναι ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κριτικούς και θεωρητικούς της λογοτεχνίας. Πολλά έργα του έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά: Ο θάνατος της τραγωδίας (Δωδώνη 1988), Μετά τη Βαβέλ (Scripta 2004), Αξόδευτα πάθη (Νεφέλη 2001), Περί δυσκολίας (Ψυχογιός 2002), Errata (Scripta 2005).
Οι αντίποδες εξέδωσαν τα πρώτα τους βιβλία τον Δεκέμβριο του 2014, με τη φιλοδοξία να συνδυάσουν στον κατάλογό τους νέες φωνές της ελληνικής λογοτεχνίας, σύγχρονες τάσεις της ξένης πεζογραφίας, καθώς και κείμενα θεωρίας και κριτικής, δίνοντας έμφαση στην αισθητική του βιβλίου και στην ποιότητα της μετάφρασης. Μέχρι σήμερα έχουν εκδώσει περισσότερα από ογδόντα βιβλία. Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη λογοτεχνία σαν μια εμπειρία πληροφορίας που θα είχε τη δική της ουτοπική φιλοδοξία να φτιάξει κάτι καλύτερο από το επιθετικό χάος της ύπαρξης, να του δώσει μορφή, να λειτουργήσει ως οδηγός. (Γκρεγκ Τζάκσον, Άσωτοι)
Περιεχόμενα
– Σπαράγματα (ελαφρώς καψαλισμένα)
– Ο θάνατος του θανάτου;
– ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗ
Σεραφείμ Βελέντζας: Η μεγαλογράμματη γραφή