Περιγραφή
Ναυάγιο με θεατή
Το θαλασσινό ταξίδι υπήρξε πάντοτε μια απόπειρα υπέρβασης του περιορισμένου και κλειστού βίου του ανθρώπου. Τη θάλασσα όμως την κυβερνούν απρόβλεπτες δυνάμεις και το ναυάγιο είναι ένα ενδεχόμενο που αντιμετωπίζει κάθε ταξιδιώτης. Ο Χανς Μπλούμενμπεργκ, σε μία από τις παραδειγματικές μελέτες του για τις θεμελιώδεις μεταφορές της σκέψης, μελετά την εικόνα του ναυαγίου και του θεατή του ως μεταφορά για την ανθρώπινη ύπαρξη. Διερευνά τη θέση του ναυαγού αλλά και την αισθητική και την ηθική του θεατή του ναυαγίου, ξεκινώντας από τις πρώτες χρήσεις του τύπου του ναυαγίου με θεατή στην ποίηση της αρχαιότητας και παρακολουθώντας τις μεταμορφώσεις του στον Μονταίν, τον Βολταίρο, τον Γκαίτε, τον Σοπενχάουερ, τον Νίτσε και τον Μπούρκχαρτ. Στο μικρό δοκίμιο «Ενόψει μιας θεωρίας της μη εννοιακότητας», ο Μπλούμενμπεργκ εξηγεί τη λειτουργία των μεταφορών στο πλαίσιο της φιλοσοφίας και εκθέτει το επιστημολογικό θεμέλιο του εγχειρήματός του. Στο επίμετρο του Θοδωρή Δρίτσα αναπτύσσονται τα βασικά στοιχεία της φιλοσοφικής πορείας και της μεθόδου του σπουδαίου Γερμανού φιλοσόφου. Ναυάγιο με θεατή
Ο Χανς Μπλούμενμπεργκ (1920-1996) υπήρξε μία από τις σημαντικότερες φιλοσοφικές φυσιογνωμίες της σύγχρονης Γερμανίας. Είναι γνωστός κυρίως για το θεμελιώδες έργο του Νομιμοποίηση της νεωτερικότητας (Die Legitimität der Neuzeit, 1966), για τις επιστημολογικές του έρευνες στην ιστορία της αστρονομίας (Die Genesis der kopernikanischen Welt, 1975), καθώς και για τη συμβολή του στη θεωρία της μεταφοράς και του μύθου. Το Ναυάγιο με θεατή είναι το πρώτο έργο του που μεταφράζεται στα ελληνικά.
Οι αντίποδες εξέδωσαν τα πρώτα τους βιβλία τον Δεκέμβριο του 2014, με τη φιλοδοξία να συνδυάσουν στον κατάλογό τους νέες φωνές της ελληνικής λογοτεχνίας, σύγχρονες τάσεις της ξένης πεζογραφίας, καθώς και κείμενα θεωρίας και κριτικής, δίνοντας έμφαση στην αισθητική του βιβλίου και στην ποιότητα της μετάφρασης. Μέχρι σήμερα έχουν εκδώσει περισσότερα από ογδόντα βιβλία.